Još tokom 2007. godine, kada se svet suočavao sa početkom globalne ekonomske krize, mnogi su stručnjaci predviđali da ona neće negativno uticati na industriju video igara. Naprotiv, s obzirom na procenu da bi se na najplatežnijem američkom tržištu ljudi mogli okrenuti igračkim konzolama kao pristupačnijem vidu porodične zabave (jeftinijem od izlazaka u bioskope i restorane, na primer), bilo je realno očekivati i izvesan rast. Rezultati su, međutim, prevazišli i najoptimističnije procene. Nedavno objavljeni izveštaj udruženja proizvođača softvera za zabavu ESA pokazuje da je od 2009. do 2012. ova oblast samo u SAD porasla za bezmalo 10 procenata, što je četiri puta više od ostatka američke ekonomije. Prema jednoj drugoj analizi, na globalnom nivou do 2018. godine očekuje se rast od neverovatnih 60%.
Za ostvarenu razliku u odnosu na predikcije najzaslužniji je jedan drugi “bum“ – onaj pametnih mobilnih telefona i tableta (koji, usput, 2007. godine nisu ni postojali kao jasno profilisana kategorija). Sa porastom broja uređaja na kojima je moguće igrati video igrice i pojavom jednostavnih igara prilagođenih najrazličitijoj publici tako da se mogu igrati bilo kada i na bilo kom mestu, igrači su postali čak i oni od kojih se to nije moglo očekivati. Deo zasluga svakako pripada i popularizaciji društvenih mreža koje sa jedne strane omogućuju deljenje rezultata i promociju igrica od strane samih korisnika, a sa druge nude igranje, najčešće višekorisničko, na sopstvenim platformama. Kombinovani efekat davao je – a i dalje daje – odgovarajuće rezultate, pa se očekuje da će se učešće mobilnih uređaja u budućem rastu industrije video igara uduplati
Ostavi komentar