Najnovija istraživanja tržišta pokazuju da su mobilni uređaji postali omiljena platforma za video igrice među decom i mladima, pri čemu se bezmalo dve trećine njih redovno igra na svom telefonu ili tabletu. Istovremeno su, u odnosu na podatke od pre dve godine, kućni računari i namenske igračke konzole doživeli pad, što je i sasvim razumljivo. Interesantna je i činjenica da mobilne igre privlače čak i starije korisnike koji do sada nisu uživali u ovoj vrsti zabave.
Zbog toga ne treba da čudi vest da je za preuzimanje proizvođača poznate mobilne igrice „Kendi kreš saga“ ovih dana ponuđeno neverovatnih 6 milijardi dolara. Jeste da pomenuti naslov nije jedini u portfoliju proizvoda pomenute kompanije, ali su svi drugi neuporedivo manje poznati. Sa druge strane „sagu“ svakodnevno igra sto pedeset osam miliona ljudi, sa preko milijardu odigranih partija. Da jedna masovno popularna igrica može toliko da vredi govore i pokazatelji tržišta. Na primer, mobilni igrači sada mesečno na igrice – kroz pretplatu, dodatne nivoe, virtuelne novčiće itd. – potroše oko 15 dolara, što je tri puta više nego pre samo nekoliko meseci. Ukupni globalni prihod od mobilnih igara predviđen za ovu godinu iznosi 29 milijardi dolara, a očekuje se da će do 2018. ovo tržište vredeti čitavih 45 milijardi.
Premda su ovo brojke od kojih se čoveku zavrti u glavi i koje je ponekad zaista teško pojmiti, one jasno pokazuju snagu mobilnih tehnologija i dodatno potvrđuju činjenicu da je došlo jedno potpuno novo doba u kome računari (u novoj formi) postaju zaista lični, mobilni i sveprisutni.
Ostavi komentar